En hoe gaat het nu verder…..?

Vier weken geleden vertelde ik over mijn start met het eten van voeding die op basis van thermische waarde goed zijn voor mijn spijsvertering.
Hoe staat het hier mee? Hou ik het vol of heb ik het al opgegeven?

Gelukkig kan ik zeggen dat ik het nog steeds vol houd.
Het voelt alleen niet als volhouden.
Volhouden suggereert dat ik een dieet volg en dat doe ik niet.
Als het ware heb ik mijn lifestyle veranderd.
Ik eet alles wat ik lekker vind alleen van het een wat meer dan van het ander.

Er is echter één product dat ik voor negentig procent uit mijn voeding heb gehaald.
En dat is brood. Ik was een grote liefhebber van brood, broodjes en alles wat daar aan verwant is.
Nu echter, eet ik met uitzondering een boterham of broodje.

En dat verschil merk ik absoluut.
Het viel me al vaker op dat ik vermoeid was na mijn lunch of avondeten als deze bestond uit broodproducten.
“Een inzinking” dacht ik dan. Dat klopt ook wel, maar waar kwam die inzinking vandaan?
Blijkbaar heeft mijn lijf erg veel moeite om tarwe of granen te verwerken. Kost het zoveel energie zodat ik letterlijk moe ben.

In de ochtend start ik nu veel liever met gebakken appel en kaneel.
Een eitje gaat er zeker ook wel in samen met tomaat en ui of een beetje spek.
Heerlijk!!
Ik ken geen vermoeidheid meer na de maaltijd. En het smaakt ook erg lekker.
Soms eet ik eigengemaakte soep in de ochtend. Het leek zo vreemd, maar dat went heel snel en is o zo lekker.

Er zijn meer verschillen die opvallen. Na het eten van een “vette” maaltijd ben ik tegenwoordig misselijk.
Het tijdstip maakt niet uit. Ochtend, middag of avond het resultaat is hetzelfde.
Eet ik teveel dan hang ik ook in de prijzen en dat is niet fijn.
Mijn lijf vertelt wat goed voor me is en wat niet. Het is een kwestie van luisteren naar mijn lijf.

Hoewel de cijfers op de weegschaal hetzelfde blijven kan ik zien dat mijn opgezette maag afneemt. Ik lijk niet altijd meer zwanger… gelukkig.
Voel me niet zo opgeblazen en zit beter in mijn vel.
Maar ik moet nog veel leren. Vooral om de maaltijd op smaak te brengen met kruiden en specerijen aangezien ik het toevoegen van zout zoveel mogelijk wil weren.
Al doende leer ik zeg ik maar en het maakt het koken weer wat leuker en uitdagender.