Tweede ontbijttest

Ha!

Ik ben duidelijk een eiwit (hartige hap) persoon… dat houdt in dat mijn spijsvertering
beter functioneert met een eiwitrijk ontbijt.Heerlijk die spek met een beetje bacon, gebakken in roomboter.
Dat samen met twee rijstwafels en ik kan er weer een aantal uur tegenaan.
Eerlijk gezegd verbaasd dit mij wel. Door mijn hang naar zoetigheid lag de voorkeur naar een zoet ontbijt meer in de lijn
der verwachting.
Mijn spijsvertering geeft anders aan.
Is die behoefte aan iets zoets dat een gevolg van een te trage spijsvertering/
Dat is nog niet duidelijk en vergt nog verder onderzoek.

Het ontbijt is niet het enige wat ik heb aangepast.
Ook de rest van de dag probeer ik zoveel mogelijk te eten wat bij mij past.
Specerijen worden extra toegevoegd aan mijn maaltijd.
Soms is het lachen, dan komt de stoom na het nuttigen van de maaltijd bijna uit mijn oren.
Zo sterk reageert mijn lichaam er het eerste uur daar na op.
Een kwestie van proberen en balanceren.

Het is niet de bedoeling dat ik opvliegers zou gaan stimuleren, maar juist reguleren.
Actie van mijn milt en maag is aangetoond.
Het aantal keer dat ik het toilet bezoek is vermeerderd.
Dat lucht op!

En of het nu suggestie is of niet… door deze betere doorstroming in mijn lijf lijkt alles om me heen soepeler te verlopen.
Ik zit beter in mijn vel met alle positieve gevolgen van dien.
Een beter humeur, niet meer zoveel last van een “depressief’ gevoel.
En hoop…… hoop dat ik nu iets gevonden heb waar ik jaren al naar opzoek ben.
Hoop dat dingen eindelijk eens ten goede veranderen.

Natuurlijk is het nog veel te vroeg om te juichen.
Ik heb nog wel een langere weg te gaan, maar een goede start is er zeker.